Σελίδες

Τοπικά νέα Πολ.Σύλλογος Οδοντωτός Χιονoδρομικό Αφιερώματα Εκδηλώσεις Απόψεις Κοινωνικά

Τρίτη, 13 Μαΐου 2014

Περί …Δημοσκοπήσεων ο λόγος .


Ντέρμπι οι εκλογές του Μάη! Θρίλερ οι εκλογές του Μάη! Σε απόσταση αναπνοής Νέα Δημοκρατία και Σύριζα στις εκλογές του Μάη! Μάχη σώμα με σώμα για την πρωτιά στις εκλογές του Μάη!
Αυτή είναι η γραμμή των δημοσκόπων και των προπαγανδιστικών παραρτημάτων τους λίγο πριν τις εκλογές. Δηλαδή αυτών που ζητάνε την διεξαγωγή τους και πληρώνουν τους δημοσκόπους για αυτές τους τις υπηρεσίες. Αυτών που διαπλέκονται σε βαθμό λύσσας με την κυβέρνηση , παίρνουν απίστευτα δάνεια και προστατεύονται πλήρως από την κυβέρνηση  ώστε να μην απολέσουν... ούτε το 0.1% από τις οικονομικές-μιντιακές αυτοκρατορίες που έχουν χτίσει την τελευταία 20ετία.

Από την άλλη έχουμε την αναξιοπιστία των διαδικτυακών δημοσκοπήσεων.


Δεν είναι λίγες οι φορές που σερφάροντας στο Ιντερνέτ πέφτουμε επάνω σε κάποια ψηφοφορία συνήθως με απλά ερωτήματα και μία μόνο δυνατή επιλογή.
Πόσο πρέπει να λάβουμε υπόψη μας σοβαρά τέτοιου είδους δημοσκοπήσεις και πόσο ηθικό είναι να τις χρησιμοποιεί κανείς υπέρ κάποιου και κατά άλλων;

Οι δημοσκοπήσεις που διενεργούνται από ιδιώτες στο Διαδίκτυο, αποτυπώνουν ψήφους ανθρώπων που :
- χρησιμοποιούν το διαδίκτυο
- ψηφίζουν στο διαδίκτυο

- Κάποιος μπορεί πανεύκολα να ψηφίσει όσες φορές θέλει αν μετά από κάθε ψήφο πάει στις ρυθμίσεις του browser του και κάνει delete browsing history - delete coοkies.
- Κάποιος μπορεί να ψηφίσει πάνω από μία φορά απο διαφορετικούς υπολογιστές αλλάζοντας δηλαδή ΙΡ διεύθυνση.
- Είναι διαβλητές εφ όσον ο φορέας που τις διενεργεί έχει συμφέρον ως προς κάποια από τις επιλογές της δημοσκόπησης.
- Δεν υπάρχει κανένα ηλικιακό, επαγγελματικό, μορφωτικό, δείγμα, ώστε να βγαίνουν και άλλα συμπεράσματα για τους ενδιαφερόμενους.


Ακόμα και σε ιστοσελίδες μεγάλες όπως το in.gr όπου ψηφίζουν πάνω από 4.000 άτομα σε κάποιες ψηφοφορίες τύπου "καταλληλότερος ο πρωθυπουργός" το ίδιο ακριβώς συμβαίνει, αν και το πλήθος, το δείγμα, είναι μεγάλο. Το μεγάλο δείγμα δεν είναι πάντα και το αντιπροσωπευτικό. Και αυτό δεν μπορεί να φανεί στις online ψηφοφορίες.

Οι ασφαλέστερες δημοσκοπήσεις είναι οι επί τόπου ερωτήσεις σε πολίτες όπου μπορεί ο ερωτών να σημειώσει ηλικία, φύλο μόρφωση ερωτώμενου και να θέσει και πάνω από ένα ερώτημα.
Τα αποτελέσματα online δημοσκοπήσεων απέχουν πολύ από ίδιες δημοσκοπήσεις που έγιναν με τον παραδοσιακό τρόπο, με χαρτί.

Μία ανοικτή ιντερνετική δημοσκόπηση δεν μπορεί να είναι έγκυρη ώστε να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα, και επιπλέον μπορεί να είναι το ίδιο επιβλαβής τόσο για τους πρώτους σε προτιμήσεις όσο και για τους υπόλοιπους.
Ίσως μπορεί κανείς να δεχτεί ότι πρόκειται για απλές βολιδοσκοπήσεις κοινής γνώμης, αλλά μόνο ο διαχειριστής του ιστότοπου που ανεβάζει την ψηφοφορία μπορεί να ξέρει αν και πόση νοθεία εχει γίνει. Αλλά ακόμα και αν θεωρηθεί φερέγγυος ο διαχειριστής, και πάλι δεν μπορεί να δει αν ψήφοι από διαφορετικές ΙΡ διευθύνσεις, έχουν δοθεί απο το ίδιο άτομο.

Ένα παράδειγμα, στην ψηφοφορία του έγκυρου και μεγάλου καναλιού των ΗΠΑ ESPN για το ποιοί θα εισέλθουν στο επόμενο Hall of Fame του μπάσκετ, ο Νίκος Γκάλης σάρωνε με 94% !!! μέχρι 3 μέρες πριν τη λήξη της Ιντερνετικής αυτής ψηφοφορίας.
Τελικό αποτέλεσμα :
Δεύτερος ο Νίκος Γκάλης και πρώτος ο βραζιλιάνος Οσκαρ Σμίντ με μεγάλο ποσοστό.
Λεπτομέρεια : Η Βραζιλία έχει πολλαπλάσιο πληθυσμό από την Ελλάδα.

Οι διαδικτυακές ψηφοφορίες σκοπό έχουν μάλλον τη δημιουργία εντυπώσεων παρά την εξαγωγή συμπερασμάτων που θα ήταν χρήσιμα για τους [πολιτικούς] υποψήφιους.

Σύμφωνα με τον Philip Sefton, Διευθυντή Πελατών και Online Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Charles Sturt της Αυστραλίας, οι online δημοσκοπήσεις παρ' ότι είναι φτηνές και γρήγορες, ωστόσο έχουν μειονεκτήματα ως προς την προσβασιμότητα σε υπολογιστή αλλά και την κατάλληλη παιδεία του κοινού στο οποίο απευθύνονται, καθώς και την απαξίωση που τυχόν συμβαίνει σε διαφορετικές κοινωνίες για διάφορους λόγους είτε κοινωνικούς είτε υπερπροσφοράς τέτοιων δημοσκοπήσεων.
Ο ίδιος διαχωρίζει τις online δημοσκοπήσεις από τις online ψηφοφορίες, αυτές δηλαδή που τίθεται ένα απλό ερώτημα με μία μόνο δυνατή επιλογή.

Εθνικό Συμβούλιο Δημοσκοπήσεων ΗΠΑ ( NCPP ) :
Οι online δημοσκοπήσεις δεν αξίζουν ως έγκυρη αναφορά εκτός εάν αυτές εξασφαλίζουν αντιπροσωπευτικό δημογραφικό δείγμα και άλλες σχετικές πληροφορίες.

Καταλήγοντας, είναι περίεργο να χρησιμοποιεί κανείς "δημοσκοπήσεις" από την δική του ή άλλη ιστοσελίδα για προβολή επιχειρημάτων και προσώπων ή να στηρίζει τις απόψεις του πάνω σε αυτές. Αν μη τι άλλο είναι επικίνδυνο, όταν μάλιστα έχει θεσμικό ρόλο στην πόλη

Κάθε τέτοια δημοσκόπηση συνοδεύεται από έλλειψη σοβαρότητας, μέτρου και λογικής.
Είναι μία λαθεμένα "περίεργη" πρωτοβουλία μακράν των αναγκών της κοινωνίας και της πραγματικότητας
.



 
Δημοσίευση σχολίου